Köpvillkor

Företagsinformation
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Euforia AB

Organisationsnummer: 559230-1898
Telefonnummer:+46(0)8-591 292 50
E-postadress: info@euforia.se

1. Beställning

Köp från Euforias webshop gäller endast för kunder med leveransadress i Sverige. Du väljer vilka produkter som du vill köpa och lägger dem i varukorgen genom att klicka på knappen “Beställ”. Under inköpsprocessen kan du alltid ändra innehållet i din varukorg och du kan löpande kontrollera varukorgens innehåll och se kostnaden för valda produkter.

Du kan ändra innehållet i din varukorg fram tills att du har bekräftat ditt inköp genom att klicka på knappen “Fortsätt till kassan”. Din beställning skickas till oss när du har godkänt våra villkor och klickar på “Lägg beställning”.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@euforia.se.

Euforia AB förbehåller sig rätten att neka kund köp.

Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss på info@euforia.se omedelbart.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta info@euforia.se och avboka den.

2. Fraktkostnad

En Fraktavgift tillämpas på alla beställningar inom Sveriges gränser.

3. Betalning

Betalning för avtalskunder sker genom fakturering och för övriga antingen via Faktura eller Klarna.

4. Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss på info@euforia.se. Spara alltid din orderbekräftelse under garantitiden.

Hos Euforia AB har du naturligtvis garanti på alla varor du köpt av oss. Som privatperson omfattas du av konsumentköplagen.

5. Leverans

Våra normala leveranstider är 3-5 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@euforia.se.

Avvikelser kan förekomma och i sådana fall kontaktar vi kunden.

Euforia kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.

Vid outlöst sändning hos ombud debiteras en returfraktkostnad på 100 SEK.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Euforia AB förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

7. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är kan visas med eller utan moms. Som företagskund kan du välja att se priser exklusive moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Vi reserverar oss för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

8. Ångerrätt

Vi på Euforia AB strävar efter att tillhandahålla produkter av högsta kvalitet och vi är dedikerade till att säkerställa din fullständiga tillfredsställelse med dina köp. Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballage.

Euforia AB förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader.

Som kund måste du kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Efter att vi har mottagit och granskat returen kommer vi att behandla återbetalningen inom skälig tid.

8.1. Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att utnyttja din ångerrätt ska du kontakta oss inom angiven tidsram och meddela ditt beslut att ångra köpet.

Meddelandet ska skickas till info@euforia.se I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt.

För att en retur ska godkännas måste följande villkor vara uppfyllda:

– Varan måste returneras i oanvänt skick och i originalförpackning.

– Kunden ansvarar för returfraktkostnaderna om inte annat anges. Produkterna ska skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Euforia AB förbehåller sig rätten att neka en retur om varan mottages i skadat, använt eller ofullständigt skick.

8.2. Ångerrätten gäller inte vid:

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

9. Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i detta fall en reklamation till Schenker/Postnord direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Euforia AB och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@euforia.seför att informera om reklamationen.

Reklamation och/eller klagomål ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

9.1. Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@euforia.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

10. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

11. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

12. Personuppgifter

Genom att handla hos Euforia AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Euforia AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

12.1. Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

12.2. Vilka uppgifter lagrar vi? 

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

12.3. Rättslig grund 

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

12.4. Vilka uppgifter delas och med vilket syfte? 

12.4.1. Betalleverantör 

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör Klarna. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. När du betalar med faktura sparas kundens beställningsinformation.

12.4.2. Fraktbolag 

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget (Schenker/Postnord). Det som delas med fraktbolaget (Schenker/Postnord) är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget (Schenker/Postnord) för avisering.

12.5. Rätten till tillgång 

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

12.6. Rätt till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

12.7. Rätten att bli glömd 

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

12.8. Ansvarig för dataskydd 

Euforia AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

12.9. Så skyddar vi dina personuppgifter 

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter. 

13. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

14. Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

15. Cookies

Cookies är små textfiler som lagras på besökarens dator och som är möjliga att använda för att följa vad besökaren gör på Webbplatsen. På Euforia.com använder vi följande cookies: 

  – Sessionscookies (en tillfällig cookie som används endast under en session). 

  – Varaktiga cookies (cookies som ligger kvar på din dator tills du raderar dem eller de går ut). 

  – Förstapartscookies (cookies som sätts av webbplatsen du besöker). 

  – Tredjepartscookies (cookies som satts från en annan webbplats än den som du besöker). 

  – Liknande tekniker (tekniker som lagrar information i din webbläsare eller i din enhet på ett sätt som liknar cookies).

Vi använder cookies för att förbättra de tjänster vi erbjuder. Några av våra tjänster behöver cookies för att webbplatsen ska fungera korrekt, medan andra cookies förbättrar tjänsterna för dig. Vi använder cookies för övergripande analytisk information avseende din användning av våra tjänster och för att spara funktionella inställningar så som plats och andra uppgifter.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Ett urval av våra hjälpmedelsleverantörer
hjälpmedel leverantörer

Hur handlar du?

FÖRETAG
Visa priser exkl moms
PRIVATPERSON
Visa priser inkl moms